Připravili jsme pro Vás přehledný popis všech služeb v logickém pořadí.
Projekt a montáž:
Celý proces PCO si u nás můžete objednat na klíč. Nemusíte se tak o nic starat. Vše za vás vyřeší náš tým profesionálů.
Ti zařídí instalaci potřebné bezpečnostní techniky do vašich objektů či prostor, pokud bezpečnostními systémy ještě nedisponujete.
Následuje připojení instalovaných bezpečnostních systémů na pult centralizované ochrany D.I.SEVEN.
VIDEO: Jak funguje vzdálený monitoring od D.I.SEVEN?
Připojení na PCO:
Pro připojení objektu nám stačí sdělit typ Vaší ústředny EZS nebo EPS (případně pouze předat kontakt na Vašeho servisního technika), lokalitu a typ střeženého objektu a my Vám doporučíme vhodný typ připojení na naše PCO.
Technické podmínky napojení objektů
Technický stav a funkčnost monitorovaných systémů instalovaných v objektu servisní organizací a užívaného zákazníkem je v celkové péči zákazníka a musí odpovídat platným normám.
Přenos dat na PCO
Náš pult centralizované ochrany přijímá informace a data prostřednictvím digitálních komunikačních formátů z bezpečnostních systémů, které monitorují střežený objekt zákazníka.
Může se jednat o data z kamerových systémů, EZS, EPS či další monitorovací techniky.
Na PCO D.I.SEVEN je možno monitorovat objekty pomocí níže uvedených přenosových tras:
-
GPRS
Přenos probíhá pomocí datové sítě mobilních operátorů. Pro tyto účely je v objektu instalováno zařízení REGGAE GT, které zůstává trvale majetkem D.I.SEVEN. Jedná se o poplachové přenosové zařízení přenášející prostřednictvím různých přenosových systémů hlášení z EZS a EPS na PCO. REGGAE GT může být spojeno s ústřednou EZS nebo EPS pomocí přímých vstupů, přes telefonní komunikátor nebo přes sériové rozhraní.
Obousměrná on-line komunikace a potvrzovaný přenos poplachových hlášení na principu IP významně zvyšuje bezpečnost monitorovaných objektů a lze jej použít pro objekty s požadovaným vyšším stupněm zabezpečení.
-
LAN
Přenos probíhá pomocí pevné datové sítě. Připojení monitorovaného systému k PCO D.I.SEVEN využitím LAN zajišťuje zákazník po datové síti a v součinnosti s příslušnou servisní organizací, pokud není správa monitorovaného systému součástí dodávky nebo správy D.I.SEVEN.
Datová síť určená pro přenos dat z monitorovaného systému na PCO zůstává trvale ve správě a užívání zákazníka.
-
Videofied
Jedná se o EZS s funkcí Videofied, který přenáší data ze střeženého objektu pomocí komunikace na bázi GPRS přenosu na server. Pro komunikaci je na PCO instalována v ústředně datová SIM, která zůstává trvale majetkem poskytovatele.
EZS Videofied zasílá v případě poplachu na PCO v reálném čase desetivteřinový videozáznam narušení objektu. Tato videoverifikace poplašných událostí může operátorům PCO pomoci lépe vyhodnotit vzniklou situaci a podle ní reagovat dle smluvených požadavků.
Instalaci, napojení, monitoring i následnou demontáž pro Vás samozřejmě zajistíme.
-
JTS
Jedná se o přenos pomocí jednotné telefonní sítě. Připojení monitorovaného systému k PCO D.I.SEVEN využitím JTS zajišťuje zákazník po analogové lince a v součinnosti s příslušnou servisní organizací, pokud není správa monitorovaného systému součástí dodávky nebo správy D.I.SEVEN.
Kontrola a informování klienta o spuštění
Celý systém napojení Vašeho objektu na naše PCO projde před spuštěním důkladnou kontrolou.
V případě, že je vše v pořádku, informujeme klienta o započetí monitoringu.
Monitoring PCO
Náš pult 24 hodin přijímá informace z bezpečnostních systémů instalovaných v objektu zákazníka. Operátoři PCO tyto informace vyhodnocují a v případě odchylky od normálu bezodkladně reagují podle předem dohodnutého postupu.
Naše PCO je nepřetržitě obsazeno dvěma proškolenými a prověřenými dispečery. Systém databází, kde se spravují veškeré klientské údaje, jsou samozřejmě důkladně zabezpečeny.
Personální obsazení PCO
PCO je trvale obsazeno dvěma dispečery, kteří absolvovali bezpečnostní prověrku a výcvik a jsou pro výkon zaměstnání řádně proškoleni. V případě nového technického vybavení nebo změny provozních postupů jsou dispečeři vždy znovu proškoleni na danou oblast činnosti.
Odbornost dispečerů je v pravidelných intervalech ověřována testy.
Provoz PCO
Správa databází
Systémy správy databází, kde se též spravují veškeré klientské údaje, jsou umístěny uvnitř PCO na úložišti technologického vybavení PCO se zabezpečeným přístupem. Všichni zaměstnanci, kteří mají k těmto informacím přístup, byli řádně proškoleni v bezpečném zacházení se všemi důvěrnými informacemi, ke kterým mají přístup. Každý zákazník, jehož poplachový systém je připojen na PCO, má přidělen individuální, objektové číslo, pod nímž jsou uvedeny podrobnosti spolu s jinými odpovídajícími instrukcemi. Pod tímto číslem je též veden individuální záznam historie, v němž jsou zaznamenávány veškeré relevantní signály a zásahy dispečerů.
Zajištění provozu PCO v případě nouzového stavu
V případě výpadku napájení je chod PCO plně zálohován pomocí UPS a následně záskokem D.A.
Zajištění výstupních dat PCO
Na základě požadavku klienta umožňuje pultová technologie D.I.SEVEN exportovat události z konkrétního objektu za zvolené období do formátu „pdf“ a odeslat elektronickou poštou. Pro potřeby klientů D.I.SEVEN smluvně zajišťuje sofistikovaný přístup do pultové databáze – „Moje PCO“.
Zajištění střežení v případě poruchy:
Pokud dojde k odstávce elektrické energie, EZS se automaticky přepíná na záložní zdroj, který má minimální výdrž cca 12 hodin. V případě poruchy záložního zdroje náš operátor PCO okamžitě jedná a zákazníkovi je nabídnut výjezd zásahové skupiny pro střežení objektu do vyřešení situace.
Porucha sítě, odstávka elektrické energie:
Jedná se o zprávu vyvolanou výpadkem napájení EZS, kdy se EZS automaticky přepne na záložní zdroj AKU. AKU baterie má minimální dobu provozu cca 12 hodin po přijetí tohoto technického signálu (výdrž záleží na stáří a stavu baterie). Operátor v denní době informuje zákazníka a upozorní na možnost vybití AKU a tím i nefunkčnost EZS v případě, že se dodávka elektřiny neobnoví.
Porucha AKU, záložní napájení:
Jedná se o zprávu o nízkém napětí záložního zdroje EZS.
-
- V případě, že zprávě Porucha AKU nepředcházela žádná jiná zpráva, informuje operátor PCO bezodkladně zákazníka.
- V případě, že zprávě Porucha AKU předcházela zpráva Porucha sítě – výpadek elektrické energie, informuje operátor PCO bezodkladně zákazníka o tom, že systém EZS bude v krátké době mimo provoz a je nezbytné obnovit dodávku elektřiny. Zákazníkovi je samozřejmě též ze strany PCO nabídnut výjezd zásahové skupiny či fyzické střežení objektu pro případ, že výpadek napájení byl způsoben sabotáží EZS.
Výjezd zásahové skupiny
Operátor PCO po vyhodnocení poplachu vysílá dle předem definovaného postupu zásahovou skupinu k fyzické kontrole stavu objektu. Ta při realizaci výjezdu postupuje dle jeho pokynů.
O výsledku zjištění na místě výjezdu podává zásahová skupina zprávu zpět na naše PCO, kde operátor výsledek zjištění zaznamenává a podává zprávu o výsledku zákazníkovi dle postupu určeném ve smlouvě.
Zásahová služba
Naše bezpečnostní agentura kromě správy vlastní výjezdové služby také spolupracuje s pečlivě vybranými subdodavateli výjezdů. Jedná se o běžnou praxi a my jsme pro Vás nasmlouvali ty nejlepší zásahové jednotky v republice.
Kontrola objektu zásahovou službou
Při kontrole objektu jedná zásahová skupina tak, aby neohrozila dobré jméno všech zúčastněných, tj. zákazníka i provozovatele PCO.
Zásahová jednotka provádí kontrolu objektu takovým způsobem, aby byla zkontrolována neporušenost resp. stav celého pláště objektu popř. vnitřních prostor objektu a nebyla opomenuta jeho kritická místa: vstupy – dveře, okna, výlohy, světlíky, výklenky, oplocení apod.
Zásahová jednotka není oprávněna vnikat do uzavřených či uzamčených prostor objektu, které nebyly určeny zákrokovou kartou nebo pokynem operátora PCO ke kontrole.
Obvodová (plášťová) kontrola chráněného objektu je prováděna vždy. Vnitřní kontrolu objektu provede zásahová skupina v případě, kdy zákazník poskytl klíče od vnitřních prostor objektu (popř. i kód EZS).
Při vnitřní kontrole objektu je zásahová jednotka povinna objekt po ukončení vnitřní kontroly uzamknout a aktivovat EZS za použití kódu.
Cílem kontroly chráněného objektu je zjištění příčiny vzniku poplachové zprávy z EZS, monitorované na PCO a zamezení či minimalizace škod na životech, zdraví a majetku zákazníka.
Narušení objektu
Zjistí-li zásahová skupina při výjezdu, že došlo k narušení kontrolovaného objektu, informuje neprodleně PCO a sdělí operátorům všechny zjištěné poznatky (jak došlo k narušení objektu – okna, dveře, atd., jak se jeví objekt – pachatel se dostal dovnitř, případně se tam ještě nachází, rozbité výlohy, vstupní dveře, stopy po páčení, atd.).
Zásahová služba PCO zůstává na místě a provádí dohodnutá opatření (zadržení pachatele v objektu, střežení objektu do příchodu klienta nebo jím určené oprávněné osoby, příjezdu Policie ČR nebo do vystřídání, pomoc se zajištěním objektu atd.).
Je-li k případu volána Policie ČR, je povinností zásahové skupiny s ní spolupracovat a podat ji úplné a nezkreslené informace o zjištěných skutečnostech. Operační prostor zásahové skupiny je dán zpravidla místem její působnosti.
Operátor PCO neprodleně informuje zákazníka a zajistí jeho přítomnost u objektu, zavolá Policii ČR a oznámí zásahové skupině, kdo jede k objektu, případně za jak dlouho tam kontakt bude.
Patrolace
Můžeme Vám také nabídnout službu pravidelné či nepravidelné kontroly objektu v časovém režimu, který Vám nejvíce vyhovuje. Povinností služby při patrolaci je kontrola uzamčení vstupních otvorů a neporušenost pláště objektu. O prováděných kontrolách služba informuje našeho operátora PCO.
Tato činnost je zpravidla dokumentována za pomoci technického prostředku (pochůzkový elektronický systém). V případě zjištění narušení objektu je další postup shodný s činností zásahové skupiny.
Dostřežení
Tuto službu Vám nabízíme v případech, kdy předpokládaná doba ostrahy objektu po narušení přesahuje jednu hodinu již zajištěnou výjezdem zásahové skupiny.
Garance doby dojezdu
Činnost výjezdových skupin se řídí obecně závaznými právními předpisy, zejména Zákonem o provozu na pozemních komunikacích, ustanovením Trestního zákona a Trestního řádu. Poskytovatel je povinen dostavit se k předmětu monitoringu do doby sjednané smlouvou (obvykle 15- 20 minut – dle lokality a vzdálenosti objektu od stanoviště zásahové skupiny), a to od doby přijetí uvedeného signálu, pokud mu v tom nezabrání mimořádná nepředvídatelná a nepřekonatelná překážka vzniklá nezávisle na jeho vůli, takzvaná vyšší moc.
Pult centralizované ochrany
PCO neboli pult centralizované ochrany je moderní bezpečnostní služba pro efektivní ostrahu jak osob, tak majetku.
Společnost D.I.SEVEN disponuje moderním dohledovým centrem PCO.
Napojení je možné kdekoliv na území České republiky.
PCO nonstop 24 hodin denně monitoruje vaše prostory, dispečer PCO vyhodnocuje přijímané informace a v případě odchylky od normálu okamžitě jedná podle dohodnutého postupu.