Dle ustanovení § 81 zákona o zaměstnanosti jsou zaměstnavatelé s více než 25 zaměstnanci v pracovním poměru povinni zaměstnávat osoby se zdravotním postižením ve výši povinného podílu těchto osob na celkovém počtu zaměstnanců zaměstnavatele. Povinný podíl činí 4 %. Počty zaměstnanců se počítají v průměrném přepočteném počtu, výpočet je uveden v prováděcí vyhlášce č. 518/2004 Sb.%.
Zdroj: https://www.mpsv.cz/-/ohlaseni-plneni-povinneho-podilu-ozp
Jak můžete splnit náhradní plnění v roce 2024?
Díky nákupům služeb a výrobků od firem, které zaměstnávají pracovníky OZP, podpoříte nejen jejich práci, ale navíc i dosáhnete daňové úspory ve formě náhradního plnění. Pro náhradní plnění doporučujeme služby naší dceřiné společnosti D.I.SEVEN FACILITY s.r.o..
Náhradní plnění lze splnit těmito třemi způsoby nebo jejich kombinací:
Přímým zaměstnáním OZP
Odběrem služeb v rámci náhradního plnění
Odvodem do státního rozpočtu
Jak lze splnit povinný podíl pomocí náhradního plnění??
Náhradní plnění je optimální způsob, jak splnit podíl zaměstnanců OZP povinný pro všechny soukromé a státní společnosti s 25 a více zaměstnanci.
Pro rok 2024 byla vyhlášena průměrná mzda (vypočtená Českým statistickým úřadem za 1 až 3 čtvrtletí roku 2023) ve výši 42 427 Kč. Právě s touto hodnotou je počítáno pro výpočet náhradního plnění na rok 2024.
Kalkulačka náhradního plnění poskytuje orientační výpočet povinného podílu zaměstnanců a informace s tím související.
SLUŽBY OD NÁS
Služby, jako jsou např. úklid kanceláří, recepční služby, ostraha na vrátnici, správa a údržba budov, jsou servisem, který podporuje bezproblémový chod a provoz organizací. Tyto služby Vám připravíme na míru tak, jak to bude vyhovovat Vám, proto k omezení provozu Vaší organizace ani nedojde.
- Fyzická ostraha
- Administrativní činnosti
- Úklid průmyslových a kancelářských budov
- Recepční služby
- Bezpečnostní služby
Co se stane, pokud nesplním povinný podíl?
Pokud zaměstnavatel nesplní povinný podíl, může mu stát udělit pokutu až 1 000 000 Kč. Kontrolu zaměstnávání osob se zdravotním postižením a náhradního plnění mají na starosti příslušné úřady práce a inspektoráty práce.
PROČ SLUŽBY OD NÁS
Díky odběru našich služeb splníte povinný podíl a získáte užitečné podpůrné služby vhodné pro společnost podnikající v jakémkoliv typu odvětví.
Celorepubliková působnost
Máme vybudovanou síť regionálních poboček, zpracované funkční procesy a schopné oblastní vedení. Vaše požadavky splníme rychle a to k Vaší spokojenosti.
Důvěryhodný partner
Na českém trhu působíme již od roku 1995. Uvědomujeme si svou společenskou odpovědnost a pomáháme potřebným částkou 4.300.000 Kč každý rok. K životnímu prostředí se chováme šetrně, a proto jsme získali certifikát “Ekologická firma”.
Vlastní vybavení
Naše firma disponuje vlastním vybavením, např. úklidovými stroji značky TCS, takže se nemusíte starat o servis a opravy. Naši zaměstnanci pracují vždy pouze s profesionálním vybavením a je jim poskytnuto kvalitní pracovní ustrojení.
Evidence z pohledu odběratele
Po vložení údajů o odebrané službě nebo zadané zakázce ze strany dodavatele obdrží odběratel automaticky generovaný potvrzovací e-mail. Tento email obdrží pouze v případě, že dodavatel uvede kontaktní email odběratele. V e-mailu je odkaz na aplikaci ENP. Jestliže chce odběratel prohlížet doklady na něj evidované a tyto doklady případně schválit, musí se do aplikace registrovat.
S prvním přihlášením do evidence náhradního plnění v rámci jednotného portálového řešení práce a sociálních věcí souvisí možnost předat pověření pro vkládání faktur a editaci údajů v aplikaci evidence náhradního plnění jiné osobě, než je vlastník náhradního plnění. Vlastníkem je v této souvislosti označen ten zástupce dodavatele/odběratele, jehož IČO či RČ figuruje na stránkách MPSV nebo datové schránce a je shodné s údaji dodavatele/odběratele v evidenci náhradního plnění. Vlastník se přihlásí a zaeviduje na novém portálu jako první. Následně může zadat pověřené osoby.
Více informací a postup zajištění registrace naleznete na portálu MPSV.
JAK ZAČÍT A VŠE VYŘEŠIT VČAS
- Vyberte si služby, které budou pro Vaši společnosti užitečné. Služby lze kombinovat a sestavit tak praktický balíček. Kontaktujte nás a nechte si vytvořit plán náhradního plnění přímo na míru.
- Naši regionální obchodníci Vám představí naše služby a dle svých zkušeností doporučí řešení na míru. Rádi Vám představíme i regionální reference – vše u Vás ve firmě, nikam nemusíte jezdit.
- Díky kalkulačce náhradního plnění zjistíte v jaké výši je nutné odebrat služby, abyste vyřešili povinný podíl OZP v rámci náhradního plnění.
- Odběr služeb v rámci náhradního plnění společně sjednáme smluvně.
- Koncem každého roku dochází k vyhlášení průměrné mzdy za I. až III. čtvrtletí daného roku, která určuje výši náhradního plnění. Po aktuálním přepočtení doobjednejte služby, nebo splňte odvodem státu (kombinace splnění povinného podílu).
- Administrativu za Vás vyřídíme my. Na Vás je pouze jediný formulář.
- Do 15. 2. následujícího roku vykažte příslušnému úřadu práce formulář o splnění povinného podílu.
Pult centralizované ochrany
PCO neboli pult centralizované ochrany je moderní bezpečnostní služba pro efektivní ostrahu jak osob, tak majetku.
Společnost D.I.SEVEN disponuje moderním dohledovým centrem PCO.
Napojení je možné kdekoliv na území České republiky.
PCO nonstop 24 hodin denně monitoruje vaše prostory, dispečer PCO vyhodnocuje přijímané informace a v případě odchylky od normálu okamžitě jedná podle dohodnutého postupu.